Hello from Norway


KennyNorge

New member
Norsk går sikkert bra det ja.

Er 37, så nesten litt tidlig midtrlivskrise :)

Jeg er helt ny til MC faktisk, har hatt lyst på i mange år, men nå føler jeg at jeg er moden nok til å kjøre sykkel. hadde jeg handlet for 10-15 år siden så hadde det nok blitt den største R sykkelen jeg kunne få tak i og hadde neppe sittet her i dag.
Dette var på en måte et slags innfall i høst og fikk bare for meg at NÅ, skulle jeg ha sykkel, har ikke lappen ennå men satser på at den er på plass i juni, tok teorien i november, men har reise jobb så jeg er mye borte, skriver dette fra Sør-Korea faktisk.
Satser på et intensiv opplegg i April, og oppkjøring i månedskiftet mai/juni pga jobb rotasjon.
Kjøpte sykkel nå sånn at jeg kunne øvelseskjøre, så det er min første siden jeg kjørte moped i ungdommen.

Blir nok endel modifikasjoner ja, har vurdert mye, men lurer på om jeg kommer til å ta litt etterhvert, er surt at kursen er så dårlig for tiden så delene blir jo litt dyrere enn for noen måneder siden.
Må vel få tak i radiator deksel jeg også, Og fra ermax en sånn rear hugger, den nedre kåpen og det dekslet under passasjersetet med den lille skiltplaten. Tror min blir litt mix av ermax og originale deler.
Jeg ville ha en rød sykkel, og siden man ikke får det i 2015 så måtte jeg bare slå til på utstillings modellen på Bikerstreet. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe inn litt mer røde ting, vurderer også å leke meg litt med vinyl, kanskje legge blank svart på de sorte sidedekslene på tanken bl.a.
Har også lekt med tanken om rød netting i "inntakene" på tanken og under setet, kanskje legge noe LED lys inni der, ekstra bremselys bak, og makreringslys framme.

Skorter ikke på planer, nå gleder jeg meg bare til å komme hjem og få sykkelen, blir vel neppe noe kjøring før april, men skal bli fint å få den hjem.
Hørtes ut som en spennende jobb :)

Jeg tok lappen på Lode trafikkskole i Sandnes, det tok ca 4,5 uke fra første kjøretime til bestått oppkjøring. Jeg har vanlig 7-3 jobb så måtte skvise inn timer så godt jeg kunne. Siden du har lengre perioder hjemme skulle det være godt mulig å ta den på kort tid på vanlig trafikkskole i nærområdet.

Tror du og vi har gjort et godt valg med Mt-07 som første sykkel.

Vi tok mc lappen og kjøpte sykkler som siste sprell før vi tenker å starte familie livet.

Det er Norges treff i Sandnes i år foresten.
Er en motorsykkelside på facebook som er veldig kjekk. Den er lukket og med administratorer som passer på at ting ikke sklir ut og holdes hyggelig for alle.
Motorsykklistenes facebookside heter den :)
 
Last edited:

Noggie

New member
Jeg er hos Bryne Trafikkskole, skal snakke med de om et litt intensivt opplegg nå i april.
Jeg vil være på jobb i så og si hele mai så da får jeg ikke gjort noe, Jeg jobber 28 dager på 28 dager av, stort sett i utlandet så jeg er i Norge ca halve året.
Biltilsynet begynner ikke med oppkjøringer før 15 mai, så det tidligste jeg kan få det til med tanke på jobb er første uka i juni.
Tenkte dra innom kjøreskolen å få lagt en plan på det når jeg er kommet hjem til uka.

Skal sjekke ut den facebook siden.

Tror nok dette er en veldig bra sykkel til å begynne på, jeg tok den mest fordi det var den jeg satt best på og jeg likte utseendet.
Hadde kikket på en Ducati Diavel, men fant ut jeg ikke gadd bruke så mye penger på første sykkelen.
Blir nok bare å kosekjøre rundt i nærmiljøet uansett, og ser ikke for meg at det blir så mange kilometrene siden jeg er bortreist på jobb halve sesongen i tillegg.
 


Top