Udstødning


Thsam

New member
Hej

Jeg har igennem længere tid kigget på udstødning til cyklen, og jeg regner da også med at jeg i løbet af efteråret / vinteren skal have et nyt på. Det er bare lidt svært at vælge !

Lige nu kigger jeg mest på Akrapovic Carbon (dyr løsning) og Miiv Carbon (De kommer vist snart med et).

Har i tanker om at skifte på et tidspunkt, og hvad tænker i ?
 

McCracken

New member
Ixil laver også en løsning, dog ikke så pæn som Akrapovic synes jeg. men meget billigere.

Personligt havde jeg valgt Akrapovic uden katalysator fordi den lyder godt og ser super ud på cyklen.

Meeeen, jeg køber ikke noget før yamaha har fået løst deres insprøjnings problemer med MT 07.
 

Spartan72

New member
Jeg tror ikke jeg køber foreløbigt... Blev egentlig positivt overrasket efter at kørt 100 km. Synes faktisk ikke lyden er så dårlig igen. Meget mere bas end de Youtube klip jeg havde set og hørt. Desuden dejligt at kunne give den omdrejninger uden at vække hele nabolaget. Eller måske er jeg bare blevet gammel.[emoji33][emoji33]


Sent from my iPad using Tapatalk
 

McCracken

New member
Hvilke problemer?
De problemer der tydeligvis er med at den her model's motor går ud, om det er fejltænding, fejl i indsprøjningen, software, eller en kombination, det er har Yamaha endnu ikke givet noget officielt svar på. Det er ikke alle modeller der er påvirket ser det ud til.

Men et problem er der helt sikkert, neden under er der tråde med ca 600 posts omkring problemet, og der er mange flere.

http://www.motorcycle-talk.net/forum/mt-07-fz-07-technical-forum/160-engine-cuts-clutch-lever-pulled.html

Calage à chaud : Vos problèmes

Engine Cuts out! in MT07 Garage & Technical Help - Page 1

Var på nippet til at forudbestille, men jeg afventer en officiel forklaring/løsning på problemet inden jeg smider 76.000 efter MT 07. Måske Yamaha kan lære noget af Honda/kawasaki om hvordan man laver indsprøjning til motorcykler ? :rolleyes:
 

MassMan

New member
Nårh... Det er sket EEN gang for mig, da jeg holdt stille ved lysregulering i +3mins i 1. gear med koblingen trukket. Da jeg slap koblingen og ville køre, gik den bare død med det samme. Har kørt omkring 2200km og det skete ved omkring 500km.
 
Last edited:

Spartan72

New member
Det er sket 2 gange for mig... Haft den 1 uge og kørt ca 200 km. Ikke noget stort problem, men lidt irriterende. Vil nævne det næste gang jeg er ved Fisker MC. Udover det, så elsker jeg den. Bundtrækket er bare grineren [emoji13]


Sent from my iPad using Tapatalk
 

McCracken

New member
Okay. Ville også skide gerne ligge bestilling ved Fiskers, men vil være sikker på der er eller kommer en løsning til det her først.

>Spartan, det kunne være rart hvis du fortæller hvad Fisker MC har at sige til det efter du har snakket med dem.
 

Spartan72

New member
Som sagt ikke noget stort problem. Derimod skal du skynde dig, hvis du vil ha en Mt i år. De er meget snart udsolgt og værre er at de nok stiger lidt i pris næste år. 5.000 til 10.000 kr. Tror ikke det er salgsgas [emoji6]


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Thsam

New member
Nårh... Det er sket EEN gang for mig, da jeg holdt stille ved lysregulering i +3mins i 1. gear med koblingen trukket. Da jeg slap koblingen og ville køre, gik den bare død med det samme. Har kørt omkring 2200km og det skete ved omkring 500km.
Jeg har oplevet det på samme måde, jeg har nu kørt 3500 km og det er ikke sket for mig efter de første 500 km. Men det er da rigtig at der bliver skrevet en del om det.. Spændende om Yamaha melder noget ud.

Det er også rigtig som du siger Spartan, lyder bliver betydelig bedre hen ad vejen. Jeg syntes nu stadig Akrapovic´s carbon løsning er tiltalende =)
 

McCracken

New member
Som sagt ikke noget stort problem. Derimod skal du skynde dig, hvis du vil ha en Mt i år. De er meget snart udsolgt og værre er at de nok stiger lidt i pris næste år. 5.000 til 10.000 kr. Tror ikke det er salgsgas [emoji6]


Sent from my iPad using Tapatalk
Jeg var også total hooked på at bestille, og det er stadig muligt. Men jeg har besluttet at sætte det på standby, for mig er det her problem uacceptabelt, en splinter ny MC 2014 må slet ikke have den her slags basale problemer. Hvis Yamaha kan fixe det inden foråret så bliver det MT 07, hvis ikke så glemmer jeg den her model og køber en Z750 eller en Honda hornet, ingen af dem har den slags problemer.
 

jeppebm

Moderator
Jeg fik fat i den sidste Fisker MC havde i hvid. Da jeg bestilte d.26 juni var der 1 HVID tilbage og 4 grå.
Jeg får min maskine her i løbet af august! - Jeg skal nok lige melde ind om jeg oplever koplingsproblemet.
 

jeppebm

Moderator
Hvor kan vi i Danmark bestille udstødninger fra? - tænker det er lidt voldsomt at hente en udstødning med posten
 

McCracken

New member
Jeg fik fat i den sidste Fisker MC havde i hvid. Da jeg bestilte d.26 juni var der 1 HVID tilbage og 4 grå.
Jeg får min maskine her i løbet af august! - Jeg skal nok lige melde ind om jeg oplever koplingsproblemet.

Det er ikke et koblingsproblem, Det er nærmere et motor/insprøjtnings problem, hvis du læser tråden der omhandler problemet vil du sikkert få en forståelse for hvad der ligger i problemet.

Jeg køber ikke den her før problemet er identificeret, der er mange der stadig oplever det efter første service.
 

jeppebm

Moderator
Allright :) jeg tog kørekort hos Mik Marker og brugte hans MT07 det meste af tiden. Oplevede det ikke på hans overhovedet. Men det kan så heller ikke sammenlignes med at have sin egen.
Men skal vi lige holde os til emnet :D ?

Hvorfra i DK ville i bestilles diverse udstødninger?
 

Spartan72

New member
Jeg er som sagt tidligere ikke så utilfreds med den udstødning der er på... Youtube giver den altså ikke retfærdighed. Tomgang kan være lidt tam, men vrid øret lidt og den snerrer dejligt... Hader selv de spader der kan høres i kilometers omkreds og vækker en hel gade. But why?...

Talte med Joel ved Fisker Mc og han sagde at de smider en Akrapovic på en demo snart og leger lidt med det. Han mener man udover udstødning, også skal se på luftfilter og evt powercommander for at det spiller max...
 


Top