Hello from Norway


KennyNorge

New member
I am 26 years old from Stavanger Norway
my wife is 25 years old from Oslo Norway

We have never ridden motorcycles before but decided to take class A drivers licens in July.
We have som friends that drive motorcyckles and some that are taking the licens spring 2015.
I got my class A drivers licens 19. August after 4 intense weeks of learning.
My wife have to wait untill spring 2015 to take the final test because of closedown for seasson.

My wife bought White&RaceBlue Mt-07 October 20th, but are waiting until spring 2015 to get it registratited,
because of new rules that will save us some money and winter is coming ;-)

Akrapovic, Mt tail tidy, side sliders, Mt radiator cover, Mt coolingfluid cover and Mt chain cover ordered to her bike.

I am going to buy a RaceBlue Mt-07 spring 2015 :)

So anyway we are looking forward to spring 2015 to start driving together and with friends :)
 

Attachments

jeppebm

Moderator
Wauw havent seen that one before ... did she order for the bike to have the white color MADE? ... when i ordered my white one it had normal caging and rims ...
 

KennyNorge

New member
It is RaceBlue model that got the bodyparts from a white one. Switced to make a special.. ore actually two special kind. Only hva picture of the one she bought :)
 

MartiniNorge

New member
Wow! What a lovely bike! But wait....Isn't that...MINE? :) I love the colors, that's why we had to buy it right away, so no one else did. I was lucky, I guess! Can't wait to get my licens so I can ride it! It's just standing there, tempting me! I hope to be on the road as soon as possible!
 

KennyNorge

New member
Wow! What a lovely bike! But wait....Isn't that...MINE? :) I love the colors, that's why we had to buy it right away, so no one else did. I was lucky, I guess! Can't wait to get my licens so I can ride it! It's just standing there, tempting me! I hope to be on the road as soon as possible!
Nice to see you in here [emoji1]
 

Noggie

New member
I just got a red one from the same shop.
Live in Klepp, so not far from you.
Might see you on the road this summer.
 

KennyNorge

New member
Hehe, I just said Stavanger to make it easy. I alsoe live in Klepp, right beside the new school in Tu. What about you? ?
 

KennyNorge

New member
Then there will be 3 Mt's in Klepp. Definitely going to cross roads some time. Hoping they stop salting the roads soon and the weather clears. Congratulations with your bike, I did see it in the shop and it looked absolutely smashing.
 

Noggie

New member
Then there will be 3 Mt's in Klepp. Definitely going to cross roads some time. Hoping they stop salting the roads soon and the weather clears. Congratulations with your bike, I did see it in the shop and it looked absolutely smashing.
Thanks.
I will get it in February.
Ordered the akrapovic exhaust, comfort seat, new adjustable brake and clutch leavers and hub and frame sliders/protectors.

Going to get led indicators, and Im thinking a about the ermax rear cover with the built in tail tidy, and the DPM screen.
Will also go for braided brake hoses and possibly a suspension upgrade, might try that lowering kit from hyper pro as my heals are about 1 cm off the ground when I sit on it with the stock seat.
So many things I want to do to it, just need to get it home now :)

Saw your wife's one had the original tail tidy and the akrapovic exhaust on last time I saw it, very nice bike.
 

KennyNorge

New member
Then you have enough to do while waiting on spring. ? I am waiting for the dpm screen, 10 workindays away...
How long have you been riding, and may I ask how old you are?
 

KennyNorge

New member
Thanks.
I will get it in February.
Ordered the akrapovic exhaust, comfort seat, new adjustable brake and clutch leavers and hub and frame sliders/protectors.

Going to get led indicators, and Im thinking a about the ermax rear cover with the built in tail tidy, and the DPM screen.
Will also go for braided brake hoses and possibly a suspension upgrade, might try that lowering kit from hyper pro as my heals are about 1 cm off the ground when I sit on it with the stock seat.
So many things I want to do to it, just need to get it home now :)

Saw your wife's one had the original tail tidy and the akrapovic exhaust on last time I saw it, very nice bike.
Trur ikke det gjør noe å ta det på Norsk. Ikke så stødig på engelsk siden det stort sett bare blir brukt på ferie. Du har litt å gjøre mens du venter på våren da. [emoji4] Har du hatt andre sykkler før, kjørt sykkel lenge og hvor gammel er du? Dette er jo min første, og lappen fikk jeg sent i september i fjor. Jeg kjøpte min i Asker siden bikerstreet ikke kunne skaffe i 2014 fargene til race blue, hentet den nå på fredag. Har begge i stua mens vi setter på diverse vi har bestilt fra nettet.
Radiator beskyttelse, hendler, ermax vindskjerm og dpm vindskjerm er det vi har bestilt til nå. Tror det får holde til vi har fått noe erfaring.
 
Last edited:

Noggie

New member
Norsk går sikkert bra det ja.

Er 37, så nesten litt tidlig midtrlivskrise :)

Jeg er helt ny til MC faktisk, har hatt lyst på i mange år, men nå føler jeg at jeg er moden nok til å kjøre sykkel. hadde jeg handlet for 10-15 år siden så hadde det nok blitt den største R sykkelen jeg kunne få tak i og hadde neppe sittet her i dag.
Dette var på en måte et slags innfall i høst og fikk bare for meg at NÅ, skulle jeg ha sykkel, har ikke lappen ennå men satser på at den er på plass i juni, tok teorien i november, men har reise jobb så jeg er mye borte, skriver dette fra Sør-Korea faktisk.
Satser på et intensiv opplegg i April, og oppkjøring i månedskiftet mai/juni pga jobb rotasjon.
Kjøpte sykkel nå sånn at jeg kunne øvelseskjøre, så det er min første siden jeg kjørte moped i ungdommen.

Blir nok endel modifikasjoner ja, har vurdert mye, men lurer på om jeg kommer til å ta litt etterhvert, er surt at kursen er så dårlig for tiden så delene blir jo litt dyrere enn for noen måneder siden.
Må vel få tak i radiator deksel jeg også, Og fra ermax en sånn rear hugger, den nedre kåpen og det dekslet under passasjersetet med den lille skiltplaten. Tror min blir litt mix av ermax og originale deler.
Jeg ville ha en rød sykkel, og siden man ikke får det i 2015 så måtte jeg bare slå til på utstillings modellen på Bikerstreet. Jeg tror jeg kommer til å kjøpe inn litt mer røde ting, vurderer også å leke meg litt med vinyl, kanskje legge blank svart på de sorte sidedekslene på tanken bl.a.
Har også lekt med tanken om rød netting i "inntakene" på tanken og under setet, kanskje legge noe LED lys inni der, ekstra bremselys bak, og makreringslys framme.

Skorter ikke på planer, nå gleder jeg meg bare til å komme hjem og få sykkelen, blir vel neppe noe kjøring før april, men skal bli fint å få den hjem.
 


Top