Warsztat


dev

New member
Vasago, jak ogarnołeś temat kierunków tył (tzn jakie rezystory i jak to polepiłeś) i tak samo przody? jakich zaślepek użyłeś?
 

Vasago

New member
Póki co mam tylko przód. Podpiąłem się przez te rezystory (przepłacając :p) LED Micro / Mini Indicator Resistors RGR0002
Mają po 10 Ohm, gdyby ktoś chciał sobie sam zrobić. Jak widać na fotce, są wyposażone w kabelki ze złączami. Złącza pasują do tych w ledowych kierunkach. Pozostaje podłączenie do instalacji elektrycznej motocykla. Żeby tam nic nie zmieniać, odciąłem oryginalne wtyki z wymontowanych kierunków i dolutowałem do pozostałych złącz w rezystorze. Jeżeli ktoś nie chce ciąć, to Barracuda ma w ofercie kabelki z takimi wtykami. Chyba 25zł za 2. Zaślepki też mam z Barracudy i za ch...ińskiego boga nie pasują do MT. Tzn da się ich użyć, ale nie przypuszczam żeby w czymkolwiek przewyższały te za 4.99 z Allegro. Trzeba się było nagimnastykować manualnie żeby wszystko skręcić. Nie wiem po co w ogóle są te kopułki, które i tak do niczego (otworu w obudowie lampy) nie pasują. R&G ma dedykowany zestaw dla MT07, ale tydzień temu jeszcze go u nas nie sprzedawali.
Po skręceniu naszło mnie jeszcze żeby doszczelnić połączenie adapter-lampa i kupiłem w tym celu klej do stosowania na zewnątrz zapewniający szczelność połączenia. Jednak po tym jak rozebrałem jeden kierunek i narzucałem się k... próbując go znowu poskładać bez upaprania wszystkiego tym białym klejem (w końcu się udało), z doszczelniania drugiego zrezygnowałem.
 

Vasago

New member
Krótkie klamki coś mi nie pasują. Ta od hamulca jest niższa niż oryginał. I to nie do okola śruby, ale bliżej osi motocykla. Niby nie powinno to przeszkadzać. ale okazuje się, ze luzu na śrubie jest tyle, że tak wyprofilowana klamka lata na wszystkie strony. Oryginał po prostu się opiera na "mięsie" i luzy są o niebo mniejsze. Trzy razy to zakładałem i zdejmowałem, bo wróciłem do domu zmęczony i myślałem, ze może po prostu jakoś źle to robię, ale chyba jednak nie da się źle założyć klamki hamulca :p Albo pasuje, albo nie. Gdyby ktoś miał fotki swoich (krótkich) i mógł je pstryknać od strony reflektora, tak żeby było widać ile luzu jest miedzy klamką, a jej mocowaniem, to byłbym zobowiązany. Trochę mi się nie chce wierzyć, ze akurat MT07 ma inną szerokość tych elementów niż pozostałe motocykle.

Kupowałem tutaj KLAMKI D i własnie napisałem sprzedawcy, ze chciałbym je odesłać.
 

Vasago

New member
Tam jest coś takiego? Śruba w obie klamki wchodzi raczej ciasno i nie bardzo widzę miejsce na element o takiej grubości. Teoretycznie mogą mi wypasc przy demontażu,ale to by musiała być wkładka o grubości kartki papieru,a nie coś tak grubego. Kurde, zgryz mam teraz [emoji14] U Ciebie są takie tulejki?

Wydaje mi się, że to ze zdjęcia, to po prostu rodzaj adaptera dopasowujący średnicę uniwersalnej klamki, do dość cienkiej śruby. W MT ta śruba wypełnia całe światło tego otworu.
 
Last edited:

hahapik

New member
No są, jeżeli niczego nie przekładałeś z oryginalnych do nowych, to już wiesz skąd masz luzy :p

Oto ta tulejka:

 

Vasago

New member
Kurde, to mnie dzisiaj czekają poszukiwania. Musiało mi to gdzieś wypaść :(
Dobrze, że w garażu przekładałem.

Dzięki!
 

Vasago

New member
Jednak nie wypadła [emoji14] Taka tuleja faktycznie jest w klamce, ale tej sprzęgła. Hamulec nie ma wkładki. Sprzęgło pasowało mi świetnie i się zawzialem żeby w takim razie jakoś dopasować hamulec. W efekcie m.in. urwałem krańcówke i pojawiło się kilka rys do zamalowania [emoji14] Generalnie nie polecam prób nawet minimalnego dogiecia "półki", do której mocowana jest klamka [emoji14] Ostatecznie w szparę przy końcu dźwigni trafi ucięty fragment podkładki o grubości 1 mm. Dokleję go do mocowania. Póki co tylko wsunąłem i luz zniknął, a klamka w żaden sposób nie jest blokowana. Teraz muszę jeszcze dokupić nową krańcówkę (albo bo skleić starą) i zamaskować czymś kilka uszkodzeń na lakierze dookoła osi śruby mocującej klamkę. To chyba najdłuższy montaż klamek w historii. Sprzęgło zakładałem z minutę. Hamulec drugi dzień [emoji14]
 
Last edited:

hahapik

New member
Faaak, no to grubo... Ja wymieniałem tylko klamkę sprzęgła, kiedy koleżanka pocałowała nim asfalt. Czymię kciuki, aby Twoje perypetie z klamką hamulca szybko dobiegły końca!
 

Vasago

New member
Myślę, że to już finał ;)
W każdym razie jeżeli ktoś będzie kupować akcesoryjne klamki, to sugeruję poprosić sprzedawcę o informację na temat wysokości tych elementów i porównać z tym co założyła Yamaha. Sprzęgło było idealne. Gdyby podobnie dopasowany był hamulec, to wymiana trwałaby pewnie 5 minut ;)
 

Vasago

New member
Zakończone

"Prawie pasujące" klamki




Po modyfikacji uchwytu klamki hamulca (dwie poliuretanowe podkładki,przyklejone do moto w celu usunięcia luzu)









Na zdjęciach widoczne też ledowe kierunki
 

Vasago

New member
Poniżej uchwyt tylnej tablicy od kolegi Tomka


W wersji z montażu



I po złożeniu motocykla







Wybaczcie jakość zdjęć i tło, ale aura jest taka, że pozostawała mi tylko opcja zrobienia fotek w ciemnym garażu

BTW, czy ktoś może orientuje się gdzie można kupić takie plastikowe, demontowane nity jakich Yamaha używa do montażu plastikowych boczków zadupka (są od spodu)? Po zmianie mocowanie tablicy 3 z nich są za długie i wypada loby zamienić je na krótszą wersję. Póki co podłożyłem podkładki. W necie pełno jest podobnych elementów, ale te wyjątkowo łatwo się demontuje przez wciśnięcie środkowej części i chciałbym takie same ;)
Te które łącza wspomniane plastiki z plastikową (kolorową) osłoną baku mają idealną długość.
 

dev

New member
Ja kupiłem plastikowe nity w pierwszym sklepie motoryzacyjnym.
Podobne stosują w francuskich autach, także wszędzie to jest :) Miałem jeden cały w dłoni pokazałem i gość dobrał. Koszt 2pln.
 

dev

New member
Cześć Panowie,

Wczoraj otrzymałem wydech akrapa carbonowego do mojej MTki.

I od razu wystąpiły 2 pytania podczas instalacji systemu.

1. W starym wydechu pomiędzy silnikiem a wydechem były 2 miedziane o-ringi w nowym pudle i w instrukcji nie ma nawet słowa o o-ringach wkładać stare czy nie wkładać??
2. Przejechałem się przetestować wydech, podczas stania na światłach delikatnie gazowałem motocykl by nacieszyć się dźwiękiem wydechu, i motocykl mi zgasł - czy ktoś wie jaka może być przyczyna tego?
 


Top