Serwus :)


hahapik

New member
Siemano!

Jako, iż większość krajów mają swoją stronę na tym forum, a nas Polaków trochę tutaj przybyło, poprosiłem o stworzenie działu polskiego :)

Będzie tu można pisać o ulubionych trasach, spotkaniach, zlotach i polskich *ierdołach ^^

Ja i Vasago jeszcze czekamy na motorki, ale wiem że SixaxiS007 i mike83 śmigają :)

Pozdrówki z 3miasta!
 

Vasago

New member
Cześć Wszystkim!

Dzwonili do mnie z salonu. Dostali dzisiaj fakturę. To ponoć wskazuje, ze motocykl też zaraz się pojawi. Może nawet dzisiaj :D
Jedyny minus to to, ze właśnie zrobiłem przelew. Ałaaaa - bolało :p
 

hahapik

New member
Cześć Wszystkim!

Dzwonili do mnie z salonu. Dostali dzisiaj fakturę. To ponoć wskazuje, ze motocykl też zaraz się pojawi. Może nawet dzisiaj :D
Jedyny minus to to, ze właśnie zrobiłem przelew. Ałaaaa - bolało :p
Fakturę za moją Chili dostali w sobotę :) zgoda z banku już jest, brakuje tylko podpisania papierów i ciężarówki z motorkiem!

Coraz bliżej Święta, coraz bliżej Święta ^^
 

k0s1

New member
Siemka,

dzwoniłem w zeszlym tygodniu do dealera i ponoć moja sztuka ma być 30 lub 31 lipca w salonie. Zakładam że pewnie będzie skoro Wasze transporty dojeżdzają :) Swoje wyczekałem nie ma co, mam nadzieję że cierpliwość popłaci :)
 

hahapik

New member
Siemka,

dzwoniłem w zeszlym tygodniu do dealera i ponoć moja sztuka ma być 30 lub 31 lipca w salonie. Zakładam że pewnie będzie skoro Wasze transporty dojeżdzają :) Swoje wyczekałem nie ma co, mam nadzieję że cierpliwość popłaci :)
Moja Chili dojechała do Gdańska dziś rano !!! Po dwóch miesiącach czekania ^^
 

k0s1

New member
Moja Chili dojechała do Gdańska dziś rano !!! Po dwóch miesiącach czekania ^^
ja podpisałem zlecenie w połowie kwietnia, miała być do 31 maja......
więc jak się okaże że będę czekał kolejny miesiąc to poprostu zrezygnuje z zakupu i przełoże go na przyszly rok bo mi się już cierpliwość kończy...
 

hahapik

New member
ja podpisałem zlecenie w połowie kwietnia, miała być do 31 maja......
więc jak się okaże że będę czekał kolejny miesiąc to poprostu zrezygnuje z zakupu i przełoże go na przyszly rok bo mi się już cierpliwość kończy...
Kurczaki pieczone, zamówiłeś Race Blu bez ABS czy co?

Szacun dla Ciebie, że tak długo czekasz, ja już byłem na granicy wytrzymałości. Gdyby mi przesunęli jeszcze odbiór, bym zrezygnował.

Trzymam mocno kciuki, aby się okazało, że Twoja piękna była na statku razem z moją :)

Pozdro ^^
 

k0s1

New member
nie wybierałem koloru żeby było szybciej, mial mieć tylko ABS, przede mną były tylko dwie osoby, więc albo dealer mnie zaczął przesuwać w kolejce ( może za mało krzyczałem) albo nie potrafi wywalczyć sobie większej ilości motocykli na tle innych salonów w kraju. Z tego też może wynikać że była teraz spora przerwa w dostawach skoro Ty zamawialeś niedawno i w zasadzie masz sprzęt w tym samym czasie co ja ( tzn ja teoretycznie bo jeszcze nie ma go fizycznie).
A z ciekawości orientowaliście się ile będzie Was kosztował pierwszy przegląd? Na forum padają różne kwoty ale zazwyczaj są "niskie" i dotyczą samych materiałów, bo ponoć wg yamahy koszt robocizny jest w cenie motocyklu. Ja mam niby zapłacić 600 zł za pierwszy przegląd gdzie cała europa płaci 200-300 zł. Jak to u Was wygląda? Pytaliście?
 

Vasago

New member
Ja zamawiałem w ostatnich dniach czerwca, wiec chyba faktycznie nie miało to znaczenia i wszyscy czekali na ten sam transport.
Nad przeglądem jeszcze nie myślałem. Też czytałem (chyba na tym forum) że wg Yamahy ten przegląd powinien być gratis, ale jakoś na to nie liczę. Zwłaszcza, że raczej nie będę go robić u dealera, u którego kupiłem motocykl, bo jest za daleko.
A skoro już wymieniamy doświadczenia. Wzięliście ten pakiet ubezpieczenia, który oferuje Yamaha, czy da się coś lepszego znaleźć?
Zastanawiam się też jakie zabezpieczenie przed kradzieżą warto by dorzucić. Teoretycznie U-lock byłby najlepszy, ale raz, ze średnio mi się widzi wozić taką cegłę, a dwa, że ciężko jeździć po mieście i szukać słupów, do których można by się przypiąć. Z tego samego powodu nie jestem przekonany co do łańcucha. Zostaje alarm albo blokada (ewentualnie blokada z alarmem). Przy czym nie wiem, czy blokada ma jakikolwiek sens, bo motocykle i tak chyba zwykle pakuje się na samochód.


PS

Nie rozumiem problemu z dostępnością Race Blu. Skoro ten kolor tak dobrze się sprzedaje, to czemu po prostu nie pomalują w ten sposób większej ilości motocykli? Też chciałem taki mieć i wszędzie mi mówili, że nie ma szans.
No ale trudno, jeżeli mi czerwona nie podejdzie albo się znudzi, to machnę ten plastik plast dipem na czarno. Jakby co zawsze można to potem odkleić ;)
 
Last edited:

hahapik

New member
Ja zamawiałem w ostatnich dniach czerwca, wiec chyba faktycznie nie miało to znaczenia i wszyscy czekali na ten sam transport.
Nad przeglądem jeszcze nie myślałem. Też czytałem (chyba na tym forum) że wg Yamahy ten przegląd powinien być gratis, ale jakoś na to nie liczę. Zwłaszcza, że raczej nie będę go robić u dealera, u którego kupiłem motocykl, bo jest za daleko.
A skoro już wymieniamy doświadczenia. Wzięliście ten pakiet ubezpieczenia, który oferuje Yamaha, czy da się coś lepszego znaleźć?
Zastanawiam się też jakie zabezpieczenie przed kradzieżą warto by dorzucić. Teoretycznie U-lock byłby najlepszy, ale raz, ze średnio mi się widzi wozić taką cegłę, a dwa, że ciężko jeździć po mieście i szukać słupów, do których można by się przypiąć. Z tego samego powodu nie jestem przekonany co do łańcucha. Zostaje alarm albo blokada (ewentualnie blokada z alarmem). Przy czym nie wiem, czy blokada ma jakikolwiek sens, bo motocykle i tak chyba zwykle pakuje się na samochód.
Co do przeglądu też nie wiem. Miałem dziś iść zobaczyć maszynę, ale nie dam rady. Jutro będę w salonie i się zapytam jak z tym serwisem sprawa wygląda.

W sprawie ubezpieczenia, biorę to proponowane przez Yamahę, za około 800 zł/rok AC/OC/NW/AS. Według moich informacji, nie znajdziesz lepszego, w niższej cenie. Jak Tobie ukradną motocykl, ubezpieczenie zwraca 90%.

Jeżeli chodzi o kradzież, to jeżeli ktoś będzie chciał motor ukraść, to ukradnie. Można jedynie się postarać o to, aby utrudnić jak najbardziej sprawę. W nocy zawsze garaż, a na dzień wymyśliłem sobie coś takiego: Disc-lock + łańcuch. Mieści się w schowek, można używać sam Disc-lock lub połączyć go z łańcuchem. Ta opcja wydaje mi się najbardziej rozsądna.

Pozdro ^^
 

hahapik

New member
nie wybierałem koloru żeby było szybciej, mial mieć tylko ABS, przede mną były tylko dwie osoby, więc albo dealer mnie zaczął przesuwać w kolejce ( może za mało krzyczałem) albo nie potrafi wywalczyć sobie większej ilości motocykli na tle innych salonów w kraju. Z tego też może wynikać że była teraz spora przerwa w dostawach skoro Ty zamawialeś niedawno i w zasadzie masz sprzęt w tym samym czasie co ja ( tzn ja teoretycznie bo jeszcze nie ma go fizycznie).
A z ciekawości orientowaliście się ile będzie Was kosztował pierwszy przegląd? Na forum padają różne kwoty ale zazwyczaj są "niskie" i dotyczą samych materiałów, bo ponoć wg yamahy koszt robocizny jest w cenie motocyklu. Ja mam niby zapłacić 600 zł za pierwszy przegląd gdzie cała europa płaci 200-300 zł. Jak to u Was wygląda? Pytaliście?
Ten Twój przypadek jest niesamowity, wręcz niespotykany na skalę europejską... Ani tutaj ani na forum francuskim nie ma osoby, która tak długo by czekała :( Faktycznie musi być jakiś problem z strony dealera.
 

Vasago

New member
Masz pełny pakiet za 8 stów? Mi podali ponad 1200. Bo to ponad 5% wartości motocykla.

Fajny zestaw, ale kurde, kolejny tysiąc :rolleyes:

PS

Już się kompletnie zamotałem, bo wg strony Yamahy ich pakiet to 3.9% wartości motocykla, czyli dla nas powinno to wynieść nieco ponad 970 zł. I to się nie zgadza ani z moją wyceną, ani z Twoją :p Jutro będę nękać dealera pytaniami co oni mi tam policzyli.
Swoją drogą te 10% udziału własnego to trochę lipa. Zwłaszcza w przypadku motocykla, który (odpukać) może się okazać atrakcyjny nie tylko dla kupujących w salonie.
 
Last edited:

dev

New member
:) Panowie, Ja już od Marca śmigam, byłem chyba jednym z pierwszych bo jeszcze były kolory do wyboru :)
Już ponad 3tys km, po przeglądzie.
Dorobiłem sobie jak na razie osłonę chłodnicy z siatki alu 3mm oczko - żadne robaki nie krzywią chłodnicy.
I zmieniłem klocki hamulcowe na TRW średnio twarde, z względu że OEMowskie w/g mnie są słabe gdy się zagrzeją - Bez ABS na rozgrzanych OEMowskich klockach prawie zamykam klamkę i nawet poślizgu nie mam :S
 

dev

New member
Masz pełny pakiet za 8 stów? Mi podali ponad 1200. Bo to ponad 5% wartości motocykla.

Fajny zestaw, ale kurde, kolejny tysiąc :rolleyes:

PS

Już się kompletnie zamotałem, bo wg strony Yamahy ich pakiet to 3.9% wartości motocykla, czyli dla nas powinno to wynieść nieco ponad 970 zł. I to się nie zgadza ani z moją wyceną, ani z Twoją :p Jutro będę nękać dealera pytaniami co oni mi tam policzyli.
Swoją drogą te 10% udziału własnego to trochę lipa. Zwłaszcza w przypadku motocykla, który (odpukać) może się okazać atrakcyjny nie tylko dla kupujących w salonie.

Zastanówcie się - mi się bardziej opłacało brać kredyt w banku - ponieważ mogę nadpłacać raty - za każdą nadpłaconą ratę mam ok. +200zł w kieszeni. A cały kredyt gdybym nie nadpłacał wyjdzie mnie jakieś 3tys. więcej niż brałem.
 

Vasago

New member
Ja wziąłem bez kredytu. Założyłem, że gdyby coś się stało i nagle była potrzebna kasa na coś innego, to wtedy wezmę. Póki nie muszę, szkoda mi tym szakalom dawać kilka tysięcy ekstra ;)
 

k0s1

New member
to mnie pocieszyliście z tym przypadkiem na skalę europejską ;) Ja akurat biorę leasing i ubezpieczenie z yamahy z tego co wiem to w TU Compensa. Ten tańszy pakiet to chyba jest na 80% wartości motocykla a nie 90, przynajmniej tak mi mówiono. I faktycznie kosztuje on poniżej 900 zł. Ja biorę ten na 100% i koszt będzie 4,7 % wartości motocykla czyli 1173zł . Leasing na dwa lata więc biorę ubezpieczenie od razu na 2 lata. W sprawie zabezpieczeń to nie planuję na razie żadnych specjalnych wydatków oprócz łańcucha do garażu który już mam z uwagi na to iż w pierwszych 12 miesiącach tego ubezpieczenia jest zwrot wartości fakturowej zakupu motocykla w przypadku kradzieży, więc myślę że nie ma co się zbytnio przejmować.
To ubezpieczenie yamahy ma plus że nie uwzględnia zniżek, a niewielu ubezpieczeycieli ma dobre oferty na motocykl. Innym który może dać alternatywnie tanie jest Allianz. U mnie jak liczyli przy zakupie za gotówkę przy innych ubezpieczeniach oprócz tego motocykla przy 60% zniżkach na oc i ac + 15 % za dodatkowe ubezpieczenia wyszło też koło 1200 zł. Przy leasingu na firmę i ciut gorszych zniżkach było to 1500 zł więc myślę że ta oferta compensy jest dość dobra.

a w kwestii pierwszego przeglądu pytałem bo w moim salonie chcą go zrobić za 600 zł a pisałem do innego w kraju i powiedzieli mi ok. 300 zł więc stąd moje pytanie jak to wygląda u was, bo to jednak znaczna różnica. Wszystko rozchodzi się o koszty robocizny gdzie jedni ją uwzględniają w drudzy nie.
 
Last edited:

Vasago

New member
Też zdecydowanie będę celować w coś co daje 100% zwrotu w pierwszym roku. Ukradli nam kiedyś kilkumiesięczne auto i ubezpieczyciel walnął taką amortyzację jakby to był pojazd używany do wożenia pustaków i dzikich zwierząt, a w weekendy dodatkowo przecierał szlaki rajdówkom. Skończyło się w sądzie, ale i tak całkiem sporo pieniędzy nie udało się odzyskać.
 

hahapik

New member
a w kwestii pierwszego przeglądu pytałem bo w moim salonie chcą go zrobić za 600 zł a pisałem do innego w kraju i powiedzieli mi ok. 300 zł więc stąd moje pytanie jak to wygląda u was, bo to jednak znaczna różnica. Wszystko rozchodzi się o koszty robocizny gdzie jedni ją uwzględniają w drudzy nie.
w Gdańsku pierwszy serwis za 300 zł, all in.
 

k0s1

New member
Mnie skasowali 500 w Opolu.

Na jakim oleju jeździcie?
można niby lać pół syntetyk i syntetyk. zalecany jest syntetyk 0W40 lub 5W40. W serwisie u mnie syntetyk mają Castrola, koszt ok. 250 zł. Za te pieniądze mogę kupić sam Motula 300V i chyba tak zrobię. Zmiana oleju na swój nie ma ponoć wpływu na gwarancję.
 


Top